چاپ کتاب در انتشارات آبانگان ایرانیان

شرایط چاپ کتاب توسط انتشارات آبانگان ایرانیان

انتشارات آبانگان ایرانیان در سال 1394 با هدف ارتقا سطح کیفی کتاب ها و افزایش دانش ایرانیان عزیز افتتاح شد. این مجموعه برای نویسندگان کتاب ها شرایط ویژه ای برای چاپ کتاب در نظر گرفته که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

این انتشارات شرایط ویژه ای برای مولفان محترم دارد که آن را از دیگر همکاران متمایز می کند. انجام کلیه امور مربوط به ویراستاری، صفحه آرایی، ترجمه و تایپ کتاب مورد نظر شما از وظایف اولیه این موسسه می باشد.

انتشارات آبانگان پس از عقد قرارداد تمامی پروسه ی چاپ کتاب های شما را تسهیل کرده و تمامی مجوزات لازمه از جمله فیپا، شابک، ثبت در کتابخانه ی ملی و… را برای شما تهیه خواهد کرد.

از دیگر ویژگی های این مجموعه پخش کتاب های شما در بزرگترین و معروف ترین فروشگاه ها و سایت های فروش کتاب می باشد. از این جهت شما می توانید با خیالی آسوده چاپ کتاب های خود را به انتشارات آبانگان ایرانیان بسپارید.

سایت های فروشگاهی کتاب

برای مثال شما می توانید به سایت بانک کتاب ایرانیان به آدرس اینترنتی www.bankketab.com مراجعه کرده و کتاب هایی را که توسط انتشارات آبانگان ایرانیان چاپ شده اند را مشاهده و خریداری نمایید. همچنین در سایت اصلی انتشارات آبانگان ایرانیان به آدرس اینترنتی www.nashreiranian.com  امکانی فراهم شده تا کتاب های چاپ شده توسط این انتشارات به فروش برسند.

چرا برای چاپ کتاب انتشارات آبانگان را انتخاب کنیم؟

حتما برای شما این سوال پیش می آید که چه دلیلی برای انتخاب این انتشارات وجود دارد؟ اصلا چرا باید در انبوه انتشارات های بزرگ و کوچک باید این انتشارات را انتخاب کنیم؟

همانطوری که در طول این متن بررسی کردیم این انتشارات می تواند ویژگی هایی داشته باشد که شما را متقاعد سازد که برای چاپ کتاب خود به این انتشارات اعتماد کنید. اما برای اشنایی بیشتر با نحوه ی کارکرد این مجموعه بد نیست از مسیری که برای چاپ کتاب خود طی خواهید کرد مطلع شوید.

پس از اینکه کتاب خود را به هر نحوی چه به صورت نگارش شده و چه به صورت تایپی آماده کردید با شماره های تماس این مجموعه به شماره های 66401004 و یا 88944298 تماس گرفته و برای مذاکره و عقد قرارداد آماده شوید.

پس از برگزاری جلسه و عقد قرارداد همکاری مشترک فایل مورد نظر را به انتشارات تحویل می دهید و از ان پس این انتشارات تمامی کار های مربوطه به انجام مراحل اداری را انجام می دهد. این موارد عبارتند از شابک ، فیپا و مجوزات لازمه از ارشاد  برای چاپ کتاب شما. پس از آن این انشارات کار های مربوطه به چاپ ، طراحی های مختلف و انتشار مربوطه به کتاب های شما را انجام می دهد.

نکته ی مهم در تمامی مراحل این است که شما نویسنده ی محترم تنها زحمت نوشتن کتاب را برعهده می گیرید و پس از آن تمامی مراحل باقب مانده توسط انتشارات آبانگان ایرانیان صورت می گیرید.

نکته ی مهم

شما در هر شغل یا فعالیتی که باشید برای رشد و ارتقا جایگاه خود نیاز دارید تا برای خود در آن حرفه اعتبار کسب کنید. نوشتن کتاب هایی که در زمینه تخصص شماست می تواند اعتبار بسیار خوبی را در میان مردم و همکارانتان برای ما به همراه داشته باشد.

چاپ کتاب چگونه صورت می گیرد؟

برای جواب به این سوال لازم است تا با شرایط و مراحل آن آشنا شوید. پروسه ی ساده اما همراه با سختی دارد. پس از آماده شدن و صفحه آرایی کتاب ، آنرا برای گرفتن شابک به خانه کتاب ارسال می کنند. پس از دریافت شابک کتاب را برای دریافت فیپا به کتابخانه ی ملی می فرستند.

هنگامی که تمامی این مراحل را پشت سر گذاشتیم کتاب را برای اخذ مجوز لازم برای چاپ به وزارت ارشاد ارسال می کنیم. هنگامی که تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتیم کتاب برای لیتوگرافی ، چاپ و صحافی فرستاده می شود. پس از آن 6 جلد از کتاب تحویل وزارت ارشاد شده و مراحل تکمیلی برای چاپ کتاب تمام می شود.

کتاب ها را در چه اندازه هایی چاپ می کنند؟

اندازه ها یا همان قطع هایی که کتاب ها را در آن ابعاد چاپ می کنند داراری دامنه ی گسترده ای نیستند، آنها عبارتند از:

  1. رقعی ( اکثرا برای کتاب های عمومی و یا ادبی استفاده  می شود)
  2. رحلی ( معمولا سایز کتاب های کمک درسی از این نوع است )
  3. وزیری ( بیشتر برای کتاب های دانشگاهی و تخصصی استفاده می شوند )

سایز های دیگری نیز وجود دارند که زیاد در مباحث خاصی استفاده نمی شوند مانند سایز جیبی. باید توجه داشت که انتخاب سایز کتاب امریست انتخابی که بستگی به مولف و ناشر دارد.

کتاب ترجمه شده و شرایط چاپ آن

کتاب های ترجمه شده به مانند دیگر کتاب ها از شرایط یکسانی برخودار هستند. به دلیل اینکه ایران در کنوانسیون حق جهانی کپی رایت عضویت ندارد لازم نیست مترجم از مولف اجازه ای برای ترجمه و چاپ کتاب بگیرد.

انواع روش هایی چاپ کتاب

روش هایی که برای چاپ کتاب وجود دارد بسیار متفاوت و گوناگون است و بستگی به نیاز و هدف شما دارد. مثلا برای چاپ کتاب هایی با تیراژ پایین از روش چاپ دیجیتال استفاده می کنند. این نوع از چاپ دارای کیفیت مناسبی می باشد. ریسوگراف نام یکی دیگر از انواع چاپ می باشد که ارزانتر است و کیفیت پایین تری نیز دارد.

افست هم یکی دیگر از روش های چاپ کتاب است که دارای کیفیت مناسب و مخصوص تیراژ های بالا می باشد.

قرارداد هایی که با ناشران برای چاپ و نشر کتاب بسته می شود

این قرارداد ها بر چند نوع است که به اختصار به توضیح آن ها می پردازیم:

  • حق تالیف: در این روش مبلغی از هزینه فروش کتاب به مولف اختصاص می یابد. دانستن این نکته ضروری است که در این روش حق چاپ همیشه برای ناشر است و مولف هیچ نقشی در چاپ و نشر کتاب را ندارد.
  • مشارکت: در این روش تمامی هزینه های مربوطه بین ناشر و مولف تقسیم میشود. در نتیجه سود حاصل نیز بین دو طرف تقسیم می شود.
  • واگذاری کتاب: در این روش مولف  با دریافت هزینه ای تمامی امتیاز و حق فروش را به ناشر واگذار کرده و درگر هیچ حقی در برابر کتاب نخواهید داشت.
  • سرمایه گذاری مولف: در این روشتمامی هزینه ها را مولف پرداخت می کند و در آخرنیز سود فروش کتاب به خود مولف می رسد.

انتشارات آبانگان ایرانیان

برای داشتن تجربه ای متفاوت باید انتشاراتی را انتخاب کنید که بتواند تمامی مسائل و نگرانی های مربوطه را برای شما حل نمایید.

اعتماد حرف اول را در این کار می زند و انتشارات آبانگان ایرانیان می تواند نشری مورد اعتماد برای شما باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با راه های ارتباطی ما در ارتباط باشید تا همکاران ما به تمامی سوالات و نگرانی های شما عزیزان پاسخ بدهند.

همچنین انتشارات آبانگان ایرانیان دارای شرایط ویژه ای برای مولفان عزیز خود می باشد که شامل مشاوره برای انواع مسائل مهم در خصوص چاپ کتاب از جمله انتخاب نام و یا نحوه ی نوشتن آن می باشد.

  • 09124109642
  • 66401004

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا