کتاب از مدیریت تا رهبری اثر محمد صادقی

نوشته محمد صادقی از انتشارات آبانگان ایرانیان

ممکن است در زندگی با افراد زیادی روبه‌ روی شوید که فکر می‌ کنید توانایی و مهارت رهبر شدن را دارند، اما معدود افرادی را می‌ بینید که واقعا از آن مهارت بهره‌ مند باشند. رهبری و مدیریت قابل یادگیری است، اما بسیاری از ما آن را دست کم گرفته ایم و فکر می‌کنیم که با خصوصیات و مهارت‌ های مدیریت و رهبری زاده شده‌ ایم و ازین رو این مرحله مهم پیشرفت یعنی آموزش را نادیده می‌ انگاریم.

اما سوال مهم این است که چگونه می‌ توانیم این ویژگی‌ ها و خصوصیات را در خود ایجاد کنیم و چگونه می‌ توانیم یک رهبر و مدیر موفق شویم؟ تفاوت مدیریت و رهبری چیست؟

در اثر حاضر سعی کرده ام به تمامی این سوالات و سوالاتی از این قبیل بازبانی گویا و رسا و با بهره‌گیری از منابع علمی معتبر و تجربیات شخصی ام پاسخ دهم.

امروزه در رویکرد و فرآیند تصمیم‌ گیری سازمان‌ ها، همواره تفاوت مدیریت و رهبری به چشم آمده و بعضا نبود رویکرد دقیق در قبال این مفاهیم باعث شده تا مسائل و مشکلات بزرگی از جمله بحران‌ های منابع انسانی، تا ضررهای هنگفت مالی و اعتباری گریبان سازمان‌ ها را بگیرد.

وجود این مشکلات باعث شده تا نظریه‌پ ردازان بکوشند با تحلیل اطلاعات، مطالعات موردی و تحقیقات گسترده شباهت و تفاوت مدیریت و رهبری را به خوبی بشناسند و با آموزش نیروی انسانی محیط کاری کارآمدتر و مفیدتری برای بشر بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا