نقد ها رو بقاپ!

شما ممکنه ابتدای مرحله بازخورد های زیادی راجع به کارتون داشته باشین، اما تو مقام نویسنده رشد نمیکنید مگه، تردیدها رو کنار بزارین و این قدم خیلی مهم رو بردارین. نگران نباشین، بالاخره قلق کار دست­تون میاد . حالا نفس عمیق بکشین و توصیه های زیر رو به کار ببندین :

  • میان خودتان و کارتان تمایز قائل شوید. وقتی یک نفر به مشکلی در کار شما اشاره می کند، نباید این طور تصور کنید که این مشکل به شخص شما و خصوصیات شما بر می گردد.
  • تسلیم این وسوسه نشوید. وسوسه گوش نکردن و بحث با منتقد . به حرفی که برای گفتن دارد گوش کنید بدون این که خودتان توضیح دهید. فراموش نکنید، اختیار کاملا دست خودتان است . فقط شما هستید که می توانید تصمیم بگیرید چه چیزی به درد کارتان می خورد و چه چیزی نه. با گوش کردن، چیزی از دست نمی­دهید. بهترین پاسخ به نقد دیگران “خیلی ممنون” است.
    چگونه از بازخورد و نقد دیگران استفاده کنیم؟
  • گوش کردن به دیگران به معنای اجرا کردن تمام پیشنهادهای آنها نیست. بعضی از نقد کننده ها پیشنهادهای بسیار خوبی می دهند که کاملا در خور داستان شماست و آن را به جهتی می برند که دلخواه شماست. این عالی ست ! از آن ها استفاده کنید. دیگران ممکن است پیشنهادهای فوق العاده­ای بدهند – که به درد داستانی کاملأ متفاوت می خورد. این پیشنهادها را نادیده بگیرید. اما دوباره نگاهی به داستان تان بیندازید و ببینید، آیا ممکن است آنها را به بیراهه کشانده باشد.
  • یاد بگیرید بین پیشنهاد های مفید، پیشنهادهای نه چندان مفید که در عین حال به وجود مشکلی در داستان اشاره دارند، و پیشنهاد­های کاملا مفید، تفاوت وجود دارد.
  • اگر بازخورد روشن و واضح نیست، سؤال کنید. سعی کنید سؤالات مرتبط و متمرکز باشد. برای مثال، اگر نقد کننده می گوید “صحنه ای که بین آقای A و خانم B می گذرد گیج کننده است”، شاید لازم باشد از وی بپرسید دقیقا کجا گیج شده است. نپرسید “منظورت از گیج کننده چیست؟ ” این سؤال حالت تدافعی ایجاد می کند و نقد کننده را از موضوع پرت می کند.
    چگونه از بازخورد و نقد دیگران استفاده کنیم؟

    اگر می دانید مشکل داستان شما چیست، درخواست نظر از دیگران نکنید. نخست مشکلاتی را برطرف کنید که در موردشان اطمینان دارید. وقتی نظر دیگران را می می پرسید، در واقع زمان و توجه آنها را طلب می کنید، پس قدرشناس باشید.

  • آنها را مجبور به انجام کار غیر ضروری نکنید. به مشکلاتی توجه کنید که چندین خواننده به آنها اشاره کرده اند. اگر تنها یک نفر از میان چندین خواننده به مشکلی اشاره کرده، احتمالا می توانید آن را نادیده بگیرید. ولی اگر چند نفر به مشکل واحدی اشاره کرده اند، حتما به آن بپردازید.

روی داستان هایتان و وضوح دیدگاه تان تمرکز کنید. به تدریج یاد می گیرید اهمیت کمتر و کمتری برای نظر دیگران قائل شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا