ناشر باید سرمایه‌گذاری کنه!

بعضی از نویسنده های قدیمی‌تر به نویسنده های کتاب اولی توصیه می‌کنن که برای چاپ کتاب سرمایه‌گذاری نکنین و ناشر باید سرمایه گذاری کنه. این جمله تو ذهن نویسندگانِ کتاب اولی حک می‌شه و مدت‌ها دنبال ناشری می‌گردن که برای چاپ کتابشون سرمایه‌گذاری کنه.

شاید ۲۰ یا ۳۰ سال قبل، ورود به بازار نشر به این روش آسان‌تر بود ولی امروزه با توجه به هزینه‌ی مواد اولیه و مبلغ سرمایه‌گذاری برای هر کتاب که رقم بیشتری رو شامل می‌شه، ناشران، روی کتاب‌های کمتری سرمایه‌گذاری می‌کنن.

از اون سمت، تعداد افرادی که تمایل دارن کتابی از آن‌ها چاپ بشه بیشتر شده.

همین دو مورد باعث می‌شه که صف طولانی برای بررسی کتاب‌های واصله پیش ناشر هایی که حاضر به سرمایه‌گذاری روی کتاب هستن به وجود بیاد و در نتیجه شما هم مدت‌های طولانی برای بررسی کتابتون منتظر بمونین.

تو این مدتِ طولانی شاید انرژی و انگیزه‌ی خودتونو کلاً از دست بدین شاید هم اولویت‌های شما عوض بشن و چاپ کتاب، دیگه براتون یه اولویت نباشه.

ممکنه کتابتونو به ناشری بدین و اون ناشر بعد از زمان طولانی برای بررسی، چاپ اونو قبول نکنه در صورتی که امکان داره کتاب شما واقعاً کتاب خوبی باشه و فقط با استانداردهای اون انتشارات هماهنگ نباشه و در نتیجه تو همچنین شرایطی دوباره لازمه همون مسیر و زمانو برای ارسال کتاب به بقیه ناشرا و اطلاع از نظر اونا طی کنین.

همین جستجوی مداوم برای پیدا کردن ناشرِ سرمایه‌گذار(ناشر باید سرمایه‌گذاری کنه)، وقت، انرژی و انگیزه‌ی شما رو از بین میبره.

البته ذکر این نکته لازمه که کتاب‌های معروف دنیا هم تو اکثر موارد با پاسخ‌های منفی زیادی از طرف ناشران مواجه شدن. «جی کی رولینگ» نویسنده‌ی کتاب هری پاتر حدود ۱۲ بار جواب منفی شنید. «جک کِنفیلد» نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش «سوپ جوجه برای روح» بارها جواب منفی در مورد چاپ کتابش دریافت کرد.

حالا اگه حوصله کردین

و بعد از جستجوی فراوان، ناشری پیدا کردین که حاضر به سرمایه‌گذاری روی کتاب شما شد،

اولاً باید حقوق کتابو به ناشر واگذار کنین. به این ترتیب شما تو هر نوبتِ چاپ، دستمزد کمی می‌گیرین.

دوماً تو همچین حالتی زمان‌بندی چاپ کتاب هم در اختیار ناشره و معمولاً ناشر به‌طور قطعی اعلام نمی‌کنه که چه زمانی کتاب شمارو دوباره چاپ میکنه و شاید لازم باشه برای چاپ بعدی کتابتون زمان طولانی رو منتظر بمونین.

سوماً ناشر اغلب موارد به شما اجازه‌ی هیچ اعمال نظری درباره‌ی اسم، طرح جلد، صفحه آرایی، کیفیت، نوع مواد مصرفی اولیه و … رو نمی‌ده.

بیشتر ناشر ها قبول نمی‌کنن که اطلاعات بیشتری از نویسنده‌ی کتاب مثل آدرس وب‌سایت، ایمیل و … تو کتاب نوشته بشه و ارتباط شما با مخاطبانتون تو عمل، قطع می‌شه.

نکته‌ی مهم دیگه ای که باید بهش توجه کرد اینه که هر وقت کتابِ خودتونو لازم داشتین باید اونو از ناشر بخرین.

با توجه به این موارد، پیشنهاد می‌کنم حتی اگه لازم بود، وام بگیرین و خودتون روی کتابتون سرمایه‌گذاری کنین. امروزه روش‌های کم هزینه و سریع برای چاپ کتاب، کم نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا